20110625

NAK SUSU!

walaupun aku belum lagi mencapai tahap keputihan kulit yang di target, aku masih meneruskan rutin minum susu setiap pagi (sarapan) dan malam (sebelum tidur).

tahukah anda bahawa susu baik untuk badan?
mengikut jenis jenis susu tapi masih dalam kategori susu lembu.
aku taknak tulis pasal susu kambing sebab aku tak suka.
pernah juga dulu cuba cuba minum tetapi tekak orang kaya aku ni tak mahu terima seadanya.
mungkin sebab kambing tak mandi, jadi putingnya aku imaginasikan dihinggapi segala macam kuman dan bakteria.

1. susu penuh krim

wanita yang minum susu penuh krim mempunyai peluang yang tinggi untuk hamil. wow! kira kau minum sekarang, malam pertama terus hamil anak kembar. hoho hebat. tak payah dah nak jumpa pakar letak sperma dalam tube. jadi, lelaki semua nak cari bini cari yang kuat minum. minum susu bukan arak ye. NAH BACA NI SIAPA TAK BACA KENA BUASIR!

2. susu rendah lemak

baik. ini bagi gadis gadis diluar sana yang nak diet, tak nak makan itu, ini. anda boleh lah mula minum susu ni. sebab susu rendah lemak boleh membekalkan anda khasiat dan tenaga untuk anda anda bekerja sampai ketiak berlecak di luar sana tanpa pengsan mahupun buat buat pengsan.

3. susu segar

hah! ini feveret saya! sebab susunya mild dan dan dan ok la. tak sepekat susu penuh krim dan tak secair dan setawar susu rendah lemak.

aku hanya minum dengan berahinya susu segar jenama goodday dan dutch lady. susu jenama lain (HL dan sebagainya. aku tak tahu ada susu brand apa lagi kat market tu) aku kurang gemar. mungkin tak suka langsung.

dutch ladayyyyy sedapppp! :D


selalu untuk stok di rumah mmg aku akan beli yang botol besar gedabak tu


susu yang ni memang aku tak minum. sebab aku kurang pasti dengan tahap kebersihannya.


2 comments:

nade said...

eleh yg HL tuh tau dri aq lah 2 haha:D

adii peet said...

hah memang lah pon. kau kan informer aku :D