20110620

ayah.

masa kecik kecik dulu, saya memang sangat manja dengan ayah.
sekarang pun sama. cuma sekarang ayah saya dah tak dukung saya macam dulu.
sempena hari bapa, saya nak ingatkan kamu semua tentang ayah kita. fikir lah sekejap. adakah ayah kita tak pernah sayang kita?

  1. siapa yang angkat kita masuk bilik masa tertidur depan tv masa kecik dulu? ayah.
  2. siapa yang pujuk kita masa kena marah dengan mak? ayah.
  3. siapa yang bagi bahu masa kita sedih sebab putus cinta? ayah.
  4. siapa yang bawak kita pergi pasar malam belikan patung masa kita kecik? ayah.
  5. siapa yang belikan kita gula gula masa kita menangis hentak kaki depan market? ayah.
  6. siapa yang dukung kita masa kita letih lepas berlari untuk hari sukan? ayah.
  7. siapa yang call kita tiap tiap malam sebab rindu kita? ayah.
  8. siapa yang provide macbook sebab kita ambil kursus fotografi? ayah.
  9. siapa yang belikan kasut kegemaran limited edition sebab nak kita megah? ayah.
  10. siapa yang sanggup buat lawak bodoh depan orang ramai sebab kita tiba tiba tak ada mood bila terpandang bekas kekasih peluk dengan orang lain? ayah.
  11. siapa yang sanggup reject job dan pass kat kita walaupun kita tak bagi dia satu sen pun? ayah.
  12. siapa yang sanggup tak shopping semata mata nak belikan kita macam macam yang kita impikan? ayah.
ayah saya seorang yang pendiam. tapi bila untuk saya, ayah akan jadi orang yang paling kelakar, orang yang paling banyak cakap, dan orang yang paling romantik. ma, mama bertuah dapat suami sehebat ayah. saya sangat bertuah dapat ayah sehebat ayah.

jadi, kalau ayah kamu marah kamu, jangan lah bengang. dia marah sebab dia sangat sayang kamu. mungkin seorang ayah tak akan kata 'ayah sayang kamu', tetapi percayalah. dia sanggup ketepikan kebahagiaan dia jika itu mampu buat kamu bahagia.

appreciate your father. he don't need a father's day presents. he need your love, children.

selamat hari ayah, ayah :)

i miss you, daddy. really miss you. if only you are by my side, i'll hug you tightly. i'll never let it go.

No comments: