20110102

melayu yang layu


malu jika sebangsa dengan melayu jenis itu.
maksud aku, jenis yang nak pukul orang, cepat melatah bila orang kutuk.
kalau mak kau marah kau, cakap kau tak guna, kau pukul mak kau ke?
melayu jenis aku, tak kan buat kecoh. mungkin buat aduan rakyat. untung untung masuk TV. :P

aku percaya budak yang kat belakang Karam Singh Walia tu, alah, yang pakai sweater kelabu tu mesti tak tahu apa apa. tapi saja konon hebat.
kau tunjuk macam kau power, kuat, terror.okay, yang lain pun sama tapi aku tak nampak muka yang kata nak pukul tu.
tapi kau memalukan aku jugak bila kawan kawan aku dari bangsa India dan Cina tanya aku pasal video ni.

nak nafikan pun tak boleh. sebab dah ada bukti. aku tak rasa karam pernah sebut "lancau" pun seumur hidup dia.
sebelum kau serang orang, kau fikir lah, apa kau fikir kalau kau lalu kat mamak tiba tiba ada sekumpulan melayu serang seorang bangsa lain?
mungkin kau fikir apa 'la orang melayu nak hentam sorang tapi ajak ramai ramai?'
karam pun cool gila "kalau nak pukul saya, pukul la."
gila berani, sorang je nak tahan kena hentam ramai ramai. pewwitttt

aku bukan nak jatuh kan kaum sendiri dan agung agungkan bangsa lain.
yang patut kau fikir bukan bangsa, tapi agama.
Amerika dan Israel hina agama kau sendiri, ada kau nak pukul diorang? tak ada pun. takut ke bang?

jangan tunjuk diri kau kuat kalau tanpa orang lain kau tak boleh berdiri,
jangan tunjuk pandai kalau kau reti cakap bahasa inggeris "fuck u" sahaja,
jangan tunjuk kau ni pejuang melayu kalau harapkan bangsa lain bayar makan minum kau,
jangan tunjuk kau hebat kalau setakat publish kat youtube.

kenapa kau tak pergi hantar video ni kat parlimen senang senang karam boleh kena tangkap dengan ISA?
sila jawab wahai jejaka jejaka yang kuat, pandai dan hebat. ;)

2 comments:

Nurul Huda said...

Politik mari eh?

adii said...

bukanlah. cuma berkelakuan tak rasional.
cakap bodoh tahu nak marah, tp act stupidly.
duhhh -.-''