20101125

jutawan vs jutajutawan

Millionaire adalah jutawan.
Billionaire adalah apa?
Jutajutawan, bukan?

JIKA aku seorang jutawan, aku nak terbang satu bumi.
JIKA aku seorang jutajutawan, aku nak pergi planet lain.

JIKA aku seorang jutawan, aku nak beli kereta bentley cash.
JIKA aku seorang jutajutawan, aku nak beli kereta api. boleh kutip duit, nanti boleh jadi jutajutajutawan :D

JIKA aku seorang jutawan, aku nak beli villa/penthouse/banglo mewah freehold.
JKA aku seorang jutajutawan, aku nak beli satu bandar. nak duduk, kena bayar cukai.

JIKA aku seorang jutawan, aku nak makan dekat hotel setiap hari.
JIKA aku seorang jutajutawan, aku nak makan kat luar negara setiap hari. pagi kat NY, lunch dekat Paris, begitulah seterusnya.

Tapi apakan daya, aku hanyalah seorang pelajar yang menyewa di flet kos rendah. Nak bayar sewa pun dah semput inikan nak berkereta kancil sekalipun. -.-''

No comments: