20090620

KACA 2

slot 2, yang disampaikan oleh ustaz hamid(bkn nama sebenar),
tajuk slot tu, bagaimana cara menjadi pelajar cemerlang.
(aku masih bergelar PELAJAR?)
dia berkata tentang perkara2 yang sudah aku pelajari semasa darjah satu di sekolah agama rakyat di belakang kubur orang boyan.
agak bosan

...........(cricket sound)

okay, sangat bosan.

dan dia dia terus membebel tentang haiwan2 peliharaan
adakah dia sudah terkeluar tajuk??
atau ini mmg ceramah untuk menjadi pelajar cemerlang?
aku pening.
dan tiba2 dia cerita pulak tentang tabiat orang arab yang menjadikan dinding2(mahupun di tempat awam), sebagai tandas.

pelik...pelik....

sebelum pergi ke ceramah tu,
masa nak turun tangga, aku tanya kat sorang anak raja ni(roomate aku),

'asal la nak buat program ni. rasa da macam orientasi pulak.'
(oleh sebab aku senior, aku rasa agak terhina la pulak)
'tu la tu'(ayat feveret dia)
'diorang ingat berkesan ke benda2 ni? x punya. tengok la sape yang join pun'
'hahaha. directnya. aku suka ayat ko weyh.'

ya, mulut aku mmg x bertapis.
oleh kerana aku telah dikejutkan dari tidur untuk pergi ke program ni,
aku telah mengeluarkan kata2 yang agak KURANG AJAR.

kurang ajarkah aku?

No comments: