20090619

aku terkenang.

aku tetibe teringat zaman ak sekolah menengah dlu.
mungkin sebab aku bosan sgt kot sekarang ni.
haha

tahun 2006 time aku form 4.
aku mmg malas blaja.
bila tiba masa nak gi sekolah,
aku rase macam perut aku meragam, pening kepala dan laen2 (alasan)
dulu aku duduk asrama.
so, semua org akan bangun at least pukul 630 pagi,
untuk beratur kat toilet kecik yg memuatkan 100 org.
mmg ak rase mengantuk tiba.
nak gosok baju, sarapan, dan berlari2 anak untuk ke perhimpunan yang bermula jam 710 pg.
(tp selalunya pengawas mmg macam gampang yg perlu diberi sarapan penerajang, akan memulakan perhimpunan seawal yg diorg suka)
what.....the........fook!

aku seperti biasa,
(sejak tingkatan satu*sangat kerek*)
mmg akan bangun lambat sesuka hati aku.
bagi aku skolah tu bapak aku yg punya. haha
sebab dia dah bayar yuran yg mahal seperti membeli sebuah shopping complex yg mewah,
(mydin jalan TAR)
macam org laen xbayar yuran.
(aku pedulik ape? haha)

okay, aku da terkeluar tajuk.

aku akan bangun seawal2nya jam 7 pagi.
(tanpa menunaikan kewajipan kepada tuhan-xsengaja)
walaupun adik2 dan kakak2 dorm aku sudah menggegarkan katil aku sehingga katil itu roboh

ini benar. sila percaya.

aku akan menganggap itu satu mimpi.
(dah immune sebenarnya)
aku akan mengarahkan adik2 dorm aku untuk menggosok baju aku malam sblmnya.
bgn dari tido, tiada sesiapa di dalam dorm,
termasuk lipas dan semut yg turut sama berhimpun di dataran perhimpunan.
aku pergi mandi, makan, dengan perlahan
sampai menikmati suara mikrofon dari perhimpunan dengan riang.
agak2 da habis perhimpunan,
aku akan melangkah ke kelas tanpa membawa sebiji buku pun.
(aku da suruh adik dorm aku bawak)
setelah berlanjutan selama beberapa tahun tabiat yg sihat ini,
sekolah aku telah memulakan amalan baru.

iaitu semua guru kelas HARUS mengira anak muridnya semas perhimpunan
(what....the....fook!)
so, aku akan pergi perhimpunan dgn berpakaian tidor.
pengetua yg agak tua xkata pun xboleh pkai bju tidur??
haha so aku berjaya pergi ke perhimpunan tepat pada masanya.

aku pelajar yang baek kan?

okay, tak.

No comments: